A behatolásjelző rendszer (másnéven riasztórendszer) a védendő objektumban az illetéktelen behatolások jelzésére, az illetéktelen behatoló elriasztására helyi, illetve távjelzés adására alkalmas vagyon- és személyvédelmi rendszer.

Cégünk által telepített biztonságtechnikai rendszerekben kizárólag vezető nemzetközi gyártók minőségi eszközeit használja fel, melyek rendelkeznek a szükséges hazai és nemzetközi biztonságtechnikai minősítéssel. A különböző eszközök mindegyike csak alapos tesztelés, és a telepítő, karbantartó munkatársak oktatása után kerül felszerelésre ügyfeleinknél.
A legmagasabb minőségi kategóriába tartozó behatolásjelző rendszereket forgalmazunk és telepítiünk termékeink és szolgáltatáscsomagjaink mind a bankok, ipari és kereskedelmi létesítmények, üzemek védelmi igényeinek, mind a lakás- vagy családi ház tulajdonosok igényeinek is megfelelnek minőségük és kombinálhatóságuk révén.
Az otthon, valamint a vagyontárgyak védelmét csak a mechanikai védelemmel kombinált elektronikus jelző- és riasztóberendezések biztosíthatják
A rendszerek általában központi egységből, egy vagy több kezelő egységből és a központhoz csatlakoztatott érzékelőkből (mozgásérzékelők, nyitásérzékelők, üvegtörés érzékelők) valamint kültéri fény- és hangjelzőből állnak.

A behatolásjelző rendszerek napjainkra három kategóriára váltak. E három fő kategória:
- lakásriasztók
- több partíciós rendszerek ipari, irodaházi, intézményi környezethez
- magas biztonságú, minősített rendszerek banki környezethez (pl. VdS-C)
Általában a több particiós rendszerek már számítógépes kezelő felülethez is csatlakozhatnak.
A behatolásjelző rendszerek esetében valamennyi bevált és a hazai piacon jelentős részesesedést kiharcolt termékeket telepítjük, karbantartjuk. A teljesség igénye nélkül a következő márkák rendszereit alkalmazzuk. TEXECOM; JABLOTRON; ARITECH; DSC; PARADOX; CROW; BENTEL; INIM.
Szoftverfrissítés
Tisztelt pénztárgép üzemeltetők!
MINI és JOTA típusú pénztárgépeinkre a NAV elkezdte a legfrissebb rendeletnek megfelelő szoftverek kiküldését.
A szoftver megérkezését követő napzárás után megjelenik az „Új firmware letöltve, újraindítás szükséges” üzenet a kijelzőn. Ezután nincs más teendő, mint követni a kijelzőn megjelenő utasításokat. A frissítés kb. 5 percet vesz igénybe.
FIGYELEM, VÁLTOZÁS!
Napnyitás bizonylat kinyomtatása előtt a pénztárgép a következő fizetőeszközökből kér pénzbefizetést: készpénz, hitel, utalvány, valuta – készpénz (amennyiben legalább egy valuta engedélyezve van), így a kezelőnek azonnal lehetősége van összeget beütni és fizetőeszközt (pl. váltópénzt) betenni a kasszába, amennyiben van jogosultsága a művelethez. A befizetéshez adja meg az összeget, majd a RÉSZÖ. gomb lenyomásával tovább léphet! A pénzbefizetés folyamat a le nyíl billentyű megnyomásával átugorható.
A hatályos rendeletnek megfelelően a napi forgalmi jelentés előtt a pénztárgép automatikusan pénztárjelentés bizonylatot nyomtat. Ez a funkció nem inaktiválható és nem módosítható.
Amennyiben frissítés után "Blokkolt állapot" és "Incorrect ver. of TCU" hiba jelenik meg a kijelzőn, kérjük értesítse szervizpartnerét!
Az új kézikönyvek a weboldalunkról letölthetőek:
Rövidített kezelési útmutatók a honlapunkon szintén elérhetőek:
Üdvözlettel,
Montel Kft.
2018.09.13.
Felülvizsgálatok
A hatályos 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet alapján a pénztárgépek
éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő
1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.
Az éves felülvizsgálat során a szerviz
a) ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,
b) ellenőrzi, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,
c) szükség esetén kicseréli az AEE akkumulátorát.
A felülvizsgálat kötelező része lett a szervizes helyszíni vizsgálat, így már nem lehetséges a szervizben elvégezni a fenti tevékenységet!
Időpontkéréshez kérjük keressen minket elérhetőségeink egyikén:
Tovább
NAV tájékoztatás
A 8+1 legfontosabb dolog, amit érdemes tudni az online pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatban
Az utóbbi hetekben végzett fővárosi és balatoni ellenőrzéseken tapasztaltak nyomán nyolc pontban összegyűjtöttük azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyek ismerete segíti az online pénztárgépet használókat, hogy betartsák a vonatkozó szabályokat. A plusz egy tudnivaló pedig a mulasztás következményeire hívja fel a figyelmet.
Tovább
2018.08.15.
Az 1991-ben alapított MONTEL Informatika Kft. ma a magyar infokommunikációs piac sikeres és elismert rendszerintegrátor vállalkozása.
A cég fennállásának első két évtizedében meghatározóan telekommunikációs, biztonságtechnikai és informatikai rendszerek tervezésével, megvalósításával, üzemeltetésével és karbantartásával állt az üzleti partnerek és a közszolgálati intézmények rendelkezésére.
2012-ben a MONTEL - a három működési területen összegyűlt tudás, szakértelem és tapasztalat felhasználásával - elkezdett online pénztárgépek fejlesztési és üzemeltetési kérdéseivel foglalkozni. Ehhez a feladathoz megnyert több olyan szakembert, akik ugyancsak egy-két évtizedes múltra tekintenek vissza a különböző pénztárgép rendszerek tervezése, üzemeltetése és szervizelése területén.
A cég filozófiája, hogy az online pénztárgépek üzemeltetőinek mind a hagyományos pénztárgép technológia, mind a kommunikációs technológia területéről együttesen kell támogatást kapniuk. Ezt kívánja biztosítani a MONTEL negyedik üzletága: az online pénztárgép forgalmazási, üzemeltetési és szervizelési üzletág.
A MONTEL jövőbeni célja több, megbízható online pénztárgép típus engedélyeztetése, és hozzájuk magas színvonalú szolgáltatások biztosítása leendő ügyfelei számára.